۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
ماشین‌های سبز

آیا هوش مصنوعی موجب بهتر شدن وضعیت حیات بر روی کره زمین می‌شود یا آن را بدتر می‌کند؟ واقعیت این است که هوش مصنوعی انقلاب بزرگی در عرصه انرژی سبز ایجاد کرده اما تامین انرژی برای آن موجب افزایش آلودگی شده است.

به گزارش صدای بورس، نشریه «نیوزویک» در شماره جدید خود به بررسی این موضوع پرداخته و نوشته است: ویژگی‌های مثبت و توانمندی‌های فراوان هوش مصنوعی و تاثیر آن بر زندگی بشر موضوعی غیرقابل انکار است اما این یک روی سکه است.

در واقع، هوش مصنوعی در کنار مزیت‌ها، شامل زیان‌هایی است که نمی‌توان به راحتی از کنارشان گذشت. در این زمینه، هوش مصنوعی نیز کمک‌های زیادی کرده است اما رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری برای کسب رتبه نخست در حوزه هوش مصنوعی، خود به عاملی برای افزایش تولید دی اکسید کربن تبدیل شده است.

ماشین‌های سبز

کد خبر 505136

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • روی لبه پرتگاه

    نیوزویک

    روی لبه پرتگاه

    نیجریه، کشور شگفتی‌های طبیعی با بیش از ۲۵۰ گروه قومی و نژادی که به ۵۰۰ گویش خاص سخن می‌گویند، تولیدکننده مهم نفت خام آفریقا با نزدیک به ۲۲۰ میلیون جمعیت، همچنان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

  • رأی نمی‌دهم!

    نیوزویک

    رأی نمی‌دهم!

    جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای پیروزی دوباره با مشکلات و موانع زیادی روبه‌رو است. جنگ غزه یکی از بزرگترین موانعی است که به اعتراض بسیاری از رای‌دهندگان آمریکایی منجر شده است. آنها به حمایت واشنگتن از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه اعتراض دارند.

  • زخم‌های نبرد

    نیوزویک

    زخم‌های نبرد

    جنگ اوکراین درس‌های مهمی برای بشریت دارد. یکی از این درس‌ها، مربوط به زخم‌های روحی و عاطفی است که در دل و جان مردم درگیر در جنگ بر جای می‌ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =